آشنایی با 6 مدل سقف کاذب مغازه

به گزارش بلندانیوز، سقف کاذب نوعی از سقف است که در زیر سقف اصلی اتاق یا ساختمان ساخته می گردد. سقف کاذب مغازه دارای چند مزیت است. این سقف ها به افزایش زیبایی سقف یاری می نمایند و ساختمان را در طول زمستان گرم و در طول تابستان، خنگ نگه می دارند. این سقف می تواند منعکس نماینده و بخش نماینده نور باشد و احتیاج به نور مصنوعی غیرضروری را کاهش دهد.

آشنایی با 6 مدل سقف کاذب مغازه

آشنایی با سقف کاذب مغازه

چرا به سقف کاذب مغازه احتیاج داریم؟

برای پرداختن به سقف کاذب مغازه، بهتر است ابتدا با یکی از راهکارهای موجود در طراحی و دیزاین ساختمان، یعنی سقفکاذب آشنا شویم. یک ساختمان مسکونی و تجاری بدون سقفِ مناسب، ناقص است. سقف بلندترین و مهم ترین قسمت ساختمان است که از عناصری مانند باد، درجه حرارت زیاد یا کم، نور خورشید، برف و باران محافظت می نماید. علاوه بر حفاظت، قسمت پایینی سقف به نام مکانی است که ساکنان یک ساختمان، برای مثال مغازه، می توانند به یاری پنل های سقفی مجذوب نماینده، سقف کاذب مغازه را ایجاد نموده و حس زیبایی شناسی خود را به نمایش بگذارند.

سقف کاذب نوعی از سقف است که در زیر سقف اصلی اتاق یا ساختمان ساخته می گردد. به عبارت دیگر، سقف کاذب، لایه دیگری از سقف است که به یاری قاب فلزی یا چوبی به سقف اصلی متصل شده است. سقف کاذب مغازه دارای چند مزیت است. این سقف ها به افزایش زیبایی سقف یاری می نمایند و ساختمان را در طول زمستان گرم و در طول تابستان، خنگ نگه می دارند.

علاوه بر زیبایی شناسی، سقف کاذب مغازه ویژگی های کاربردی را ارائه می دهد که استفاده از آن ها در جهات بیشتری افزایش پیدا می نماید. برای مثال، سقف های کاذب، آکوستیک خوبی را ارائه می دهند که در آن صداهای مورد احتیاج افزایش یافته و صداهای ناخواسته به حداقل می رسد که برای بنای یک مغازه مناسب است. سقف کاذب مغازه می تواند منعکس نماینده و بخش نماینده نور باشد و احتیاج به نور مصنوعی غیرضروری را کاهش دهد و در نتیجه باعث کاهش مصرف انرژی می گردد.

ویژگی های سقف کاذب مغازه

بنابراین یک سقف کاذب مغازه خوب، هر دو ویژگی زیبایی شناسی و کاربرد را ارائه می دهد و می تواند محیط کاری مانند مغازه را تا چندین برابر تقویت کند.

بعلاوه سقف کاذب مغازه برای پنهان کردن ظاهر زشت سیم های برق، چراغ و لامپ های نور، مجراهای تهویه هوا و سایر لوازم جانبی به کار رفته شده در سقف، به کار می فرایند. سقف کاذب مغازه معمولاً در چارچوبی از آلومینیوم، آهن گالواهمه یا ضرب های چوبی قرار گرفته و حداقل با فاصله 8 اینچی از سقف اصلی ثابت شده یا آویزان می گردد. جنس سقف کاذب از تخته سه لا، تخته گچ، پی وی سی و… می باشد. انتخاب جنس مواد به کاربرد و طراحی سقف کاذب بستگی دارد. این مواد مختلف مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. با همه این اوصاف سقف کاذب یکی از روش های بسیاری عالی برای تزئین سقف هر ساختمانی و به خصوص ساختمان هایی با موضوع تجارت، مانند مغازه می باشد.

سقف کاذب مغازه را در درجه اول می توان با استفاده از مواد استفاده شده، تقسیم بندی کرد. بعضی از انواع پنل های محبوب به کار رفته در سقف کاذب عبارت هستند از؛ گچ پاریس، سقف کاذب گچی، سقف کاذب چوب، سقف کاذب فیبر، سقف کاذب فلزی، سقف کاذب شیشه ای، سقف کاذب PVC، سقف کاذب پارچه ای و چرم مصنوعی و…. در ادامه ما به بعضی از این مواد مختلف که در سقف کاذب مغازه کاربرد دارند، می پردازیم.

گچ پاریس در سقف کاذب مغازه

گچ پاریس (POP)، سنگ گچی از سولفات کلسیم، ماده ای صاف و مناسب برای انواع تنظیمات روشنایی در سقف کاذب مغازه است. این گچ یکی از محبوب ترین مواد مورد استفاده در انواع کاربردهای تجاری و مسکونی است که می توان این ماده را در هر نوع طرح و شکل قالب بندی کرد و برای طراحی های تزئینی و کارهای سبک ترجیح داده می گردد. این ماده در طراحی سقف کاذب مغازه، در چارچوب بخش های T شکل آلومینیومی آویزان می گردد. تنها نقطه ضعف آن این است که از دوام بالایی برخوردار نیست و رنگ آن هم با گذشت زمان از بین می رود.

سقف کاذب مغازه گچی

این ماده سبک وزن، در برابر آتش مقاوم بوده و عایق حرارتی مناسبی برای سقف کاذب مغازه است. تخته های گچی در ابعاد 600 میلی متر و ضخامت آن از 9 میلی متر تا 15 میلی متر موجود می باشد. این ماده در چارچوب کانال های آهن گالواهمه ثابت می گردد.

سقف کاذب مغازه PVC

سقف کاذب مغازه PVC مجذوب نماینده، بادوام و ضد آب است. از آنجا که این نوع از سقف کاذب، از مواد PVC ساخته شده، بنابراین هزینه نگهداری آن تقریباً صفر است. در این نوع از سقف کاذب، پنل های سقف کاذب در چهارچوب بخش های آلومینیومی T شکل ثابت شده اند. پنل های PVC در رنگ ها و طرح های بسیار مجذوب نماینده موجود است.

منبع: اتاق
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1569

به "آشنایی با 6 مدل سقف کاذب مغازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 6 مدل سقف کاذب مغازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید