آشنایی با اولین حریف تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، تیم 2 تابعیتی ها با سرمربیگری ستاره فنلاندی

به گزارش بلندانیوز، تیم ملی فوتبال ایران فردا (سه شنبه) نخستین بازی اش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 را مقابل هنگ کنگ برگزار می نماید.

آشنایی با اولین حریف تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، تیم 2 تابعیتی ها با سرمربیگری ستاره فنلاندی

به گزارش ، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 17 (سه شنبه 19 شهریور) اولین بازی اش در مرحله دوم مقدماتی جام دنیای 2022 قطر را مقابل هنگ کنگ برگزار می نماید.

این بازی در استادیوم 40 هزار نفری ملی هنگ کنگ برگزار خواهد شد.

تیم ملی هنگ کنگ اولین بازی اش در این رقابت ها را مقابل کامبوج برگزار کرد و در نهایت با تساوی یک بر یک متوقف شد.

هنگ کنگ 12 دوره در انتخابی جام دنیای شرکت نموده، اما تاکنون نتوانسته است جواز صعود به بزرگ ترین آوردگاه دنیا فوتبال را کسب کند.

ایران و هنگ کنگ تاکنون پنج بار با هم بازی نموده اند که سهم تیم ملی کشورمان 4 برد و قدرتمند ها (لقب تیم ملی هنگ کنگ) یک برد بوده است. ایران در این بازی ها 9 و هنگ کنگ یک بار پیروز به گلزنی شده است.

تنها برد این تیم شرق آسیایی مقابل تیم ملی کشورمان به دیدار تدارکاتی روز 24 جولای 1974 با نتیجه یک بر صفر باز می گردد و از طرفی بهترین پیروزی ایران هم برد 3 بر صفر در مقدماتی جام دنیای 1978 آرژانتین است.

نخستین بازی هنگ کنگ در روز 2 می 1954 برابر کره جنوبی انجام شد که آن بازی با تساوی سه بر سه به اتمام رسید. بهترین نتیجه ای که این تیم پیروز به کسب آن شده رجحان 15 بر صفر مقابل گوام (7 مارس 2005) است و سه شکست هفت بر صفر از چین (17 نوامبر 2004) پاراگوئه (17 نوامبر 2010) و آرژانتین (14 اکتبر 2014) بدترین نتایج هنگ کنگ بوده است.

هنگ کنگ سه بار در جام ملت های آسیا شرکت نموده و کسب رتبه سومی جام ملت های 1956 بهترین عملکردش در این رقابت ها است.

2 قهرمانی در تورنمنت لونگ تنگ (مخصوص کشور های کوچک شرق آسیا) مهم ترین افتخار های تاریخ فوتبال هنگ کنگ محسوب می گردد.

این تیم در رنکینگ ماه جولای 2019 فیفا با 2 پله صعود در رده 139 دنیا و 27 آسیا نهاده شد. بهترین رتبه هنگ کنگ در رنکینگ دنیای، رتبه 90 (فوریه 1996) و بدترین رتبه اش هم 172 (نوامبر 2012) است.

لی چی هو و چان سیو کی هم با 70 بازی و 36 گل به ترتیب رکوددار بازی و گل ملی در تاریخ فوتبال هنگ کنگ هستند.

میکسو پاتلاینن، سرمربی 52 ساله فنلاندی که با 70 بازی و 18 گل ملی، یکی از مفاخر فوتبال این کشور محسوب می گردد و سابقه بازی در تیم هایی مانند آبردین اسکاتلند، هیبرنیان اسکاتلند، ولورمپتون انگلیس، بولتون انگلیس، استراسبورگ فرانسه و سرمربیگری تیم های کودن بیث اسکاتلند، TPS، هیبرنیان اسکاتلند، کیلمارنوک اسکاتلند، تیم ملی فنلاند، داندی یونایتد اسکاتلند، اوبون یونایتد تایلند و تیم ملی لتونی را دارد از آوریل 2019 به عنوان سرمربی این تیم سرخ پوش انتخاب شد.

از جمع 23 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی هنگ کنگ برای بازی با کامبوج و ایران، 4 بازیکن لژیونر هستند. اندی راسل (مدافع انگلیسی الاصل هبی چین) تسوی وانگ کیت (مدافع میژو هاکا چین) تان، چون لوک (هافبک گوانگ ژو چین) الکس آکانده (مهاجم نیجریه ای الاصل دالیان چین) این لژیونر ها هستند.

با توجه به مهاجرپذیر بودن کشور هنگ کنگ بازیکنانی، چون روبرتو اورلاندو (مدافع برزیلی الاصل R&F) اندی راسل (مدافع انگلیسی الاصل هبی چین) دنی کانسلا (مدافع اسپانیایی الاصل کیتچی) هلیو (مدافع برزیلی الاصل کیتچی) جیمز ها (مهاجم انگلیسی الاصل ساترن) ساندرو (مهاجم برزیلی الاصل تای پو) 6 بازیکن 2 تابعیتی فعلی این تیم هستند و از دیگر بازیکنان تاثیرگذارش هم می توان به یاپ هونگ فای (دروازه بان تیم ایسترن) هوانگ یانگ (هافبک تیم کیتچی و کاپیتان تیم ملی) جو ئینگ ژی (هافبک تیم کیتچی) وونگ وای (هافبک بدون تیم و 26 ساله) اشاره نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 79

به "آشنایی با اولین حریف تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، تیم 2 تابعیتی ها با سرمربیگری ستاره فنلاندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اولین حریف تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، تیم 2 تابعیتی ها با سرمربیگری ستاره فنلاندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید