آزمایش واکسن چینی کرونا آغاز شد

به گزارش بلندانیوز، محققان چینی واکسن آزمایشی کرونا را که توسط محققان نظامی این کشور فراوری شده به داوطلبان تزریق کردند.

آزمایش واکسن چینی کرونا آغاز شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر ، افرادی که این واکسن به آنها تزریق شده همگی ساکنان دائمی شهر ووهان چین بوده و بین 18 تا 60 سال سن داشته اند. داوطلبان یادشده به سه گروه که هر یک 36 عضو داشتند، تقسیم شدند.

این افراد به مدت 14 روز قرنطینه خواهند شد و محققان ظرف مدت 6 ماه واکنش واکسن در بدن این افراد را مورد مطالعه و آنالیز قرار می دهند. بنابراین نباید انتظار داشت که این واکسن در آینده نزدیک در دسترس قرار بگیرد.

فراوری این واکسن با همکاری شرکت زیست فناوری چینی CanSino Biologics و یک گروه تحقیقاتی به رهبری چن وی انجام شده است. چن وی متخصص مقابله با خطرات زیست محیطی و کنترل شرایط در آموزشگاه نظامی علوم پزشکی چین و ژنرال برجسته ارتش چین است.

مجموع این گروه از اواخر ژانویه در ووهان مستقر شده و آنالیز های خود در این زمینه را شروع نموده اند.

اعضای این گروه پیش از این پیروز به فراوری واکسن ویروس ابولا هم شده بودند. افراد داوطلب در این طرح لزوماً به ویروس کرونا مبتلا نیستند و هدف از انجام آزمایش های مذکور آنالیز این مساله است که آیا با تزریق واکسن آنتی بادی های مورد احتیاج برای نابودی ویروس کرونا در بدن فراوری شده و در برابر این ویروس مصونیت ایجاد می نماید یا نه.

بر اساس برآورد محققان چینی آماده سازی نهایی این واکسن حداقل یک سال به زمان احتیاج دارد ولی ممکن است بعضی داروها و فرآورده های مرتبط با آن برای استفاده سریع و ضروری تا قبل از انتها سال 2020 در دسترس قرار بگیرند.

  • نخستین دوزهای واکسن کرونا در آمریکا به چهار داوطلب سالم تزریق شدند

  • شروع آزمایش واکسن ویروس کرونا در روسیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 657

به "آزمایش واکسن چینی کرونا آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش واکسن چینی کرونا آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید