آخرین شرایط ارتباط تجاری با سوریه

به گزارش بلندانیوز، مدیرکل تزانزیت وزارت راه و شهرسازی گفت: هرچه ظرفیت ارتباط تجاری با سوریه افزایش یابد، مسیرهای تجاری توسعه خواهد یافت و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

آخرین شرایط ارتباط تجاری با سوریه

امین ترفع، مدیرکل تزانزیت وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مسائل و محدودیت های ترانزیتی که در اثر کرونا با کشورها به وجود آمده بود، گفت: خوشبختانه مسائل و محدودیت های ترانزیتی ناشی از کرونا حل شده است و فقط هنوز با ترکمنستان تبادلات ترانزیتی از طریق تبادل تریلر انجام می شود؛ البته در همه کشورها تبادل کالا هنوز سخت است و محدودیت های موردی وجود دارد؛ اما ممنوعیت و محدودیت جدی وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که گرجستان اتباع ایرانی را راه نمی داد اما با رایزنی سفارت خانه و وزارت امور خارجه، این محدودیت لغو شد، شرح داد: مشکل ویزا با آذربایجان هم حل شده است.

او در مورد کنوانسیون تیر نیز گفت: هر کشوری که به این کنوانسیون بپیوندد، با رعایت الزامات کنوانسیون، آزادی ترانزیت داشته و درهای کشور عملاً باز می شود؛ عراق هم این اراده را دارد که به کنوانسیون ملحق شود اما هنوز مراحل قانون گذاری در مورد تیر در عراق به صورت کامل اجرا نشده است. قبلاً کامیون های ترانزیتی ایرانی وارد عراق می شدند منتهی در حال حاضر عراق شروع به عملیات اجرایی سازی کنوانسیون تیر کرده و برخی مرزهای خود را به عنوان مرز تیر اعلام کرده است که نشان می دهد اراده لازم را دارد که کنوانسیون تیر را به طور کامل اجرا کند.

ترفع در مورد تجارت با سوریه و اینکه آیا زمینه برای توسعه ترانزیت با این کشور وجود دارد یا خیر، گفت: تسهیلات حمل و نقلی تابعی از تقاضای تجاری است؛ حتماً اگر تقاضای تجاری مستمری برای هر راستای وجود داشته باشد آن راستا از نظر حمل و نقل، تجاری می شود. بنابراین هر چه ظرفیت ارتباط تجاری با سوریه افزایش یابد هیچ محدودیتی برای افزایش خطوط تجاری نیز وجود نخواهد داشت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1299

به "آخرین شرایط ارتباط تجاری با سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط ارتباط تجاری با سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید