بعضی شرکتهای هواپیمایی از اجرای لغو ویزای ایران و روسیه خودداری نموده اند

به گزارش بلندانیوز، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بعضی شرکتهای هواپیمایی از اجرای لغو ویزای ایران و روسیه خودداری نموده اند.

بعضی شرکتهای هواپیمایی از اجرای لغو ویزای ایران و روسیه خودداری نموده اند

ایران و روسیه در تاریخ 1 جولای 2021 برابر با 10 تیر 1400 توافق کردند شهروندان دو کشور بدون ویزا برای اهداف توریستی در گروههایی از 5 تا 50 نفر برای یک دوره حداکثر پانزده روزه از کشورهای یکدیگر تماشا نمایند. اجرای این توافق نامه اما تا سال 2023 (1402) طول کشید. اواخر شهریور سال جاری با سفر رسمی هیأت گردشگری از ایران به روسیه و متقابلا از روسیه به ایران سفرهای گروهی بدون ویزا به دو کشور رسماً شروع شد. اکنون بعضی گزارش ها حاکی از این است که اجرای این دستورالعمل در مبادی ورودی و خروجی دو کشور و از سوی بعضی از شرکتهای هواپیمایی با موانعی روبرو شده است.

از همین رو، دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه ای به تاریخ دوم آبان که در اختیار تمام تشکل های گردشگری قرار گرفته، دستورالعمل اجرای لغو ویزا گروهی گردشگران ایران و روسیه را بار دیگر به این توضیح یادآور شد: اجرای لغو ویزا گروهی گردشگران ایران و روسیه از دهم مرداد 1402 برابر با 1 آگوست 2023 به همراه جزئیات اجرایی شدن آن ابلاغ شده است.

بعلاوه تاکید شد: سفرهای انفرادی با هر هدفی اعم از گردشگری تجاری، تحصیلی و...ملزم به دریافت ویزا به شیوه های متداول خواهد بود و دستورالعمل اجرای لغو ویزا گروهی گردشگران دو کشور شامل این دسته از گردشگران نمی گردد.

از سوی دیگر، بعضی شرکتهای هواپیمایی داخلی با ابلاغ دوباره بخشنامه لغو ویزا گروهی گردشگران ایران و روسیه مطابق با اعلام وزارت امور خارجه متذکر شده اند که با وجود ابلاغ قبلی، شماری از شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی این دستورالعمل را اجرا نکرده اند که تبعات نامطلوبی برای گردشگری داشته و ضروری است مقررات یاد شده هنگام پذیرش مسافران ایران و روسیه در مبادی ورودی و خروجی و از سوی شرکتهای هواپیمایی اجرا گردد.

بنابر دستورالعمل اجرای لغو ویزا گروهی گردشگری ایران و روسیه که از دهم مرداد 1402 برابر با 1 آگوست 2023 ابلاغ شده، اتباع دو کشور در صورتی که در قالب گروههای 5 تا 50 نفر و فقط به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری منتخب دو طرف سفر نمایند، به دریافت ویزا نیازی ندارند.

مسافران گروهی که با این شرایط به ایران و روسیه سفر می نمایند بعلاوه می توانند در هر بار ورود به خاک طرف مقابل به مدت 15 روز اقامت داشته باشند، مشروط به اینکه در هر دوره 180 روزه مجموع اقامت این دسته از مسافران از 90 روز بیشتر نباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2094

به "بعضی شرکتهای هواپیمایی از اجرای لغو ویزای ایران و روسیه خودداری نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی شرکتهای هواپیمایی از اجرای لغو ویزای ایران و روسیه خودداری نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید