آیا کال آو دیوتی و بازی های بلیزارد انحصاری ایکس باکس می شوند؟

به گزارش بلندانیوز، خریداری اکتیویژن بلیزارد به وسیله مایکروسافت تمام بازی های متعلق به این شرکت را زیر پرچم ایکس باکس می آورد؛ از Call of Duty و دیابلو گرفته تا اورواچ، وارکرفت و استارکرفت. این حرکت بی سابقه از مایکروسافت نه تنها تعداد استودیوهای داخلی ایکس باکس را به 30 افزایش می دهد، بلکه برای خبر فوق العاده ای برای گیم پس است. گیم پس یکی از نقاط مهم استراتژیک در زیست بوم ایکس باکس محسوب می گردد که روی پی سی، کنسول های مختلف ایکس باکس و حتی گوشی های موبایل به عنوان یک سرویس اشتراکی در دسترس واقع شده است.

آیا کال آو دیوتی و بازی های بلیزارد انحصاری ایکس باکس می شوند؟

مایکروسافت تایید نموده بازی های اکتیویژن بلیزارد به کتابخانه گیم پس اضافه خواهد شد، اما احتمالا تا سال 2023 - زمانی که قرارداد نهایی می گردد - شاهد این اتفاق نخواهیم بود. گرچه یک سوال مهم تر وجود دارد: خرید اکتیویژن بلیزارد به وسیله مایکروسافت چه معنایی برای بازیکنان دیگر پلتفرم ها دارد؟ آیا بازی های بزرگی مثل کال آو دیوتی و اورواچ به انحصار ایکس باکس در خواهند آمد؟

فعلا، مایکروسافت پاسخ مستقیم نداده است. مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، فیل اسپنسر، که اخیرا به این موقعیت شغلی بهتر دست پیدا نموده، طی یک بیانیه رسمی گفت زمانی که قرارداد تکمیل گردد ما تا جایی که بتوانیم بازی های اکتیویژن بلیزارد را به گیم پس می آوریم، هم بازی های نو و هم بازی هایی که از قبل در کاتالوگ شگفت انگیز این شرکت وجود دارند.

هنوز مشخص نیست چه عواملی می توانند مایکروسافت را از ارائه تمامی بازی های اکتیویژن بلیزارد در گیم پس باز دارند، اما یک عنوان مثل دنیای وارکرفت (World of Warcraft) که سرویس اشتراکی مخصوص به خود را دارد، می تواند از برنامه های خاص مایکروسافت جا بماند.

بر اساس یک گزارش از سایت بلومبرگ و به نقل از منابع داخلی آن، مایکروسافت برنامه دارد همچنان بعضی از بازی های اکتیویژن را برای پلی استیشن نیز منتشر نماید، اما قطعا بعضی محتوای انحصاری برای ایکس باکس خواهد داشت. فیل اسپنسر مدت کوتاهی پس از اعلام رسمی خبر خرید اکتیویژن بلیزارد، در مصاحبه با بلومبرگ خطاب به بازیکنان پلی استیشن گفت: ما قصد نداریم جامعه بازیکن را از یک پلتفرم دور کنیم و می خواهیم نسبت به این موضوع متعهد باشیم. گزارش بلومبرگ به پلتفرم نینتندو سوییچ هیچ اشاره ای ننموده بود؛ پلتفرمی که طی چند سال گذشته با انتشار بازی های مهمی مثل اورواچ و دیابلو 4 روبرو بوده است.

این رویکرد نسبت به برنامه های مایکروسافت پس از خرید زنیمکس مدیا و بتسدا متفاوت به نظر می رسد. در سال 2020 مایکروسافت تصمیم گرفت بازی هایی نظیر استارفیلد و الدر اسکرولز 6 را منحصرا برای کنسول های ایکس باکس و پی سی منتشر کند. در همان زمان فیل اسپنسر گفت هر مورد به صورت تک تک و جدا آنالیز خواهد شد تا تصمیم بگیرند بازی های بتسدا، اید سافتور، ماشین گیمز، استودیو آرکین و دیگران را برای پلتفرم های شخص ثالث مثل پلی استیشن 5 و سوییچ عرضه نمایند یا خیر. در خصوص استارفیلد، مایکروسافت نهایتا تصمیم گرفت آن را به شکل انحصاری برای کنسول های ایکس باکس و پی سی روانه بازار کند و مخاطبان را به سمت سرویس گیم پس و کنسول های خود بکشاند.

مایکروسافت از سال 2014 تا به امروز به پشتیبانی از یکی از بزرگترین خریدهایش، یعنی ماینکرفت (ساخته استودیو موجنگ)، روی پلتفرم های مختلف ادامه داده است. خرید ماینکرفت در زمان خود بسیار بزرگ و جالب توجه بود و حدود 2.5 میلیارد دلار برای مایکروسافت هزینه دربر داشت. اکنون همین اتفاق نیز می تواند برای عرضه های بعدی اکتیویژن بلیزارد بیفتد (مخصوصا دیابلو 4 و اورواچ 2 که احتمالا تا پیش از نهایی شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد منتشر شوند). مایکروسافت بعلاوه می تواند بازی رایگان و پرطرفدار وارزون را روی پلتفرم های مختلف در دسترس نگه دارد، اما به احتمال قوی بازی های اصلی و سالانه کال آو دیوتی را تنها برای ایکس باکس و پی سی عرضه کند.

مشخصا، مایکروسافت سرویس گیمینگ کلاود (ابری) ایکس باکس را زمینه پیشرفت بزرگی می داند. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت گفت: به وسیله کلاود، ما در حال توسعه زیست بوم و جامعه بازیکنان ایکس باکس با میلیون ها مخاطب نو هستیم، مخصوصا در بازار بین المللی که بازی سنتی با پی سی و کنسول ها از مدت ها پیش به چالش تبدیل شده است. و وقتی ما به آینده نگاه می کنیم و احتمالات را آنالیز می نماییم، مثل ارائه اورواچ یا دیابلو به وسیله استریم روی گوشی هوشمند هرکسی که سرویس گیم پس را داشته باشد، شما می توانید متوجه شوید این خرید چقدر هیجان انگیز خواهد بود.

به روزرسانی: فیل اسپنسر روز آدینه به توییتر آمد و گفت که . به نظر می رسد که اسپنسر با مدیران سونی درباره آینده فرانچایز کال آو دیوتی و قرارداد های قبلی صحبت داشته است.

یک روز قبل تر، سونی هم به خرید اکتیویژن بلیزارد به وسیله مایکروسافت واکنش نشان داده بود:

با این اوصاف احتمال مولتی پلتفرم ماندن سری Call of Duty اکنون به شکل چشم گیری افزایش یافته است. طبق اخبار نوی که منتشر شده، مایکروسافت میخواهد عرضه سالانه کال آو دیوتی را متوقف کند و این مسئله می تواند جهت کلی فرانچایز و سیاست اکتیویژن را کاملا دگرگون کند. حال باید منتظر ماند و دید منظور اسپنسر از بعضی محتوای انحصاری برای ایکس باکس چه بوده و دقیقا شامل چه مواردی خواهد بود.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1774

به "آیا کال آو دیوتی و بازی های بلیزارد انحصاری ایکس باکس می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کال آو دیوتی و بازی های بلیزارد انحصاری ایکس باکس می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید